måndag 12 augusti 2013

Ursäkta, var är svärdet?

Karl XI har hört av sig till polisen gällande ett svärd.
Svärdet var senast synligt utmed Kalles byxlinning där det enligt uppgift till polisen hängt sedan 1897.
-Mycket skit har man sett och bokstavligen fått ta emot i sina dar, men detta tar ta mej fan priset, säger Karl XI i en kommentar till Ursäkta, var är kriget?-redaktionen.

Svärdets signalement är att det är pistagegrönt i ärgad brons, lite mer än en meter långt och med en pikant doft av måsskit.

Har du sett Karl XIs svärd uppmanas du att ringa till Blekingepolisen på telefon 114 14.



-Det är förstås ledsamt. Jag känner mig lika knäckt som svärdet. Det finns självklart ett stort affektionsvärde, säger Karl XI som hoppas att han snabbt kommer att återfå kontakten med sin penisförlängare.

-Det känns olustigt. Det känns som att jag förlorat en del av min manlighet.

Kungen vill dock rikta sin tacksamhet mot den turist som på måndagen lämnade in dessa rester till Turistbyrån:


-Det gör mig mycket glad att se att det också finns vänliga själar i den här stan. Jag tror knappast att den där bortbytingen Vittus Andersson haft mod nog att göra något i den här stilen, tillägger Karl XI. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar