måndag 16 september 2013

Hempo Hildén slår på den riktigt stora trumman

Trumslagaren Hempo Hildén (kanske mest känd för sina insatser på Magnus Lindbergs underskattade "Röda läppar"-album) är sur. Eller snarare: vi misstänker att han är det. Vi vet förstås inte säkert, det är i ärlighetens namn inte alldeles enkelt att läsa ut en tydlig sinnesstämning av de rader han vänligt nog skickat oss, men vi får ändå känslan av att han inte inte är fullt ut belåten med det faktum att han här och var omnämns i boken "Ursäkta var är kriget?". Och om det verkligen förhåller sig så är det trist. Vi gillar ju dekadenta skinnplågare med imponerande branschmeriter och 126 privata telefonkontakter till blonda och sugna flygvärdinnor. Karlskrona behöver mer av sånt! Stan borde trippelklona batteristen och ge oss vanliga, misslyckade och inte fullt så världsvana medborgare nya saker att glädjas över (ett Varvsrock 2.0, en Kristianopelfestival med besökare och en hord advokater redo att stämma skiten ur ouppfostrade nollor som har fräckheten att rekapitulera verkligheten i en usel bok). 
Men vår kärlek tycks dessvärre inte vara besvarad. Möjligen hänger det (som ni snart ska se) samman med lanseringen av Paul Meléns länge emotsedda solokarriär. Efter regnfiaskot i Hogland Park jobbas det nu intensivt och målmedvetet med att göra signaturmelodin "Vi här på Farmen" till en landsplåga. En utmaning i sig, det medger vi gärna, inte minst mot bakgrund av att det är månader sedan låtskrivaren Melén senast visade sig i TV4 - då i sommarens reprisomgång av det gamla programmet. Timing är en konst och sådant ska dussinfigurer som tre talanglösa författare inte reflektera över! Punkt. 
Nåväl, eftersom vi ändå gillar Hempo Hildén och hans i grunden osvenska stil (guldkant, "fem lax" i bröstfickan, dubbla baskaggar) ville vi naturligtvis ha honom som gäst när vi har fest den 27 september. 
Han nappade inte.
Utan svarade - så här (och för tydlighetens skull bör det understrykas att nedanstående flöde är ordagrant återgivet):

Hildén:
OM jag skall meverka den 27 , så betraktar både jag, min revisor mfl som ett vanligt seminarium och om jag på något sätt skall medverka MER ä n som vanlig hangaround så kostar det 5 lax +moms my friend, MEN jag kommer gärna. Så for det blir nån form av performance eller intervju så KOSTAR det tyvärr. Jag jobbar styenhårt med Palle nu och har inte SÅÅ mycket annat för ögonen just nu . MEN vi öppnar för Quireboys återbesök i Olofström den 17 nov och vi håller på att repa för det. Ev fester mm kommer i andra hand för mig Im sorry , men så är det. Min advokatkonsortium i Lund ser fram emot utvecklingen, ochn GLÖM inte att dom har fällt SR blekinge tidigar för förtal och KAN göra det IGEN ! Dom är mycket intresseradfe av detta hela och ser fram emot vidare konstruktioner. DETA har j naturligtvis inget med min ev edverkan att göra, UTAN att det verkar vARA ET SÄTT FÖR ADVOKATFIRMAN AT TJÄNA PENGAR HELT ENKELT, men VI FÅR SE VAD DOM SÄGER BHA HA
I enlelhet sagt : NI borde vara så jävla avundsjuka på mig som har levtt ett så spännade liv som nån a v er NÅGONSIN ALDRIG kommer att komma i närheten av , och i backspegeln , så,förstår jag er i verklghetens namn. ATT ni försöker sälja böcker på saker som jag redan konstarerat har hänt i våran redan nerskitade Östrersjö. så förstår jag att ni inte vare sig klarar att betala eller gå i klinch med mitt verbala övertag eftesom jag betraktar er som intelektuella dvärgar och har FULL förståelse för VARFÖR ni inte kommit läångre i er sk. journalistiska ärning ha ha jävla fjollor ha ha ha ha
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over and out.

"Tre intelektuella dvärgar"

Hildén, till höger i bild, här tillsammans med tidigare samarbetspartnern Matz Arnström. Av oklar anledning är mannen till höger upprörd. Nu kopplar han in sitt "advokatkonsortium".

Ursäktafördjupning1: Gambia är en stat i Västafrika, gränsande till Senegal, som förutom vid kustlinjen omger landet. Gambia är den till ytan minsta staten på Afrikas fastland. 
Ursäktafördjupning2: Sven Anders Peter Dahlkvist, mer känd som "Dala", föddes den 30 maj 1955 i Gagnef, Dalarna och var en allsvensk fotbollsspelare för AIK och Örebro SK. Han spelade först som forward men omskolades till back. 
Ursäktafördjupning3: Cannabis är en mycket härdig, snabbväxande växt som klarar av de flesta klimat och höjder upp till 3 000 meter över havet. Människor har använt olika former av Cannabis för så vitt skilda ändamål som tillverkning av rep och textilier, fågelfrö, energigröda, medicin samt berusning. 

Källa: Wikipedia





2 kommentarer:

  1. HA HA, Jag sa ju bara att jag vill ha betalt och tror ju knappast att Bitte Appelqvist eller Nordenhjelms medverkar gratis. Missförståmig rätt. Hempo kostar 5 lax för ett seminarium och detta är att jämförbart med det.Jag har lärt mig att inte snacka i tel samtidigt som jag skriver. Det blir lite väl mycket dyslektiska tendenser. Sen en sak till : Den största ENSKILDA konsetrten i Karlskrona hittills är Rhapsody in Rock på Sparregården 2002 och hade knappast blivit av utan min medverkan 8300 betalande. Det nämner ni aldrig ha ha. Konstigt ! Om jag sen medverkade till publikfloppen i Kristianopel 3 år senare betraktar jag som sånt man får räkna med och tycker fortfarande att platsen är fantastisk för konserter. Ang Farmen-låten så hart ju nte den nåt större företräde än nån annan låt i PMBs låtlista och vi jobbar målmedvetet med alla låtar och välkomnar alla till nästa gig. Även såna som aldrig kommer i närheten av Pulitzer-priset.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera